tubab tubab - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Sandra - WaarBenJij.nu tubab tubab - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Sandra - WaarBenJij.nu

tubab tubab

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sandra

23 Oktober 2008 | Gambia, Kololi

Hee lieve lezertjes

allereerst bedankt voor de lieve reacties

Hier weer even een snel berichtje!!! Dus ik zal vast de helft vergeten om te typen haha.

Maar inmiddels ben ik dus druk bezig met het wennen aan Gambia, en om eerlijk te zijn valt me dat toch nog best zwaar... En mis ik thuis best wel!
Maar gelukkig zijn er ook veel leuke momenten.
We worden in de lodge goed verzorgd, hebben leuk contact met de 'familie' die daar woont! alleen onze nepmama is erg streng die doet alles in de gebiedende wijs en laat iedereen voor haar rennen zodat ze zelf kan slapen. zelfs wij moesten vandaag haar tassen dragen!!! Maar als je abba voor haar opzet dan gaat ze heel vals zingen en dansen en is ze ineens vrolijk!!!!De andere zijn erg leuk en we zijn al met twee broertjes naar het strand geweest...

Het is wennen als je hier rondloopt, iedereen noemt je tubab tubab tubab vooral kleine kinderen. het betekent blanke! Maar wij hebben inmiddels al geleerd dat we dan niekoenjoel moeten terugzeggen dat betekend neger. haha

dan zijn ze dus zo stil....

IK ben inmiddels wel al verliefd op al onze medestraatkindjes die kleintjes zijn echt heel schattig. Maar pas op want sommige zijn gehaait. zo gingen we dus naar het strand en een klein kindje bleef ons maar volgen en bij ons op de strandbedden zitten en mee naar het restaurant in de hoop geld te krijgen! we hebben alleen eten aan hem gegeven... hij zage r wel heel zielig uit!

Verder het eten, is toch erg wennen er zit echt een gambia-muffe-smaak aan! maar goed het went al. behalve die rijstpap van gisteren die was niet te eten! En inmiddels heeft mijn buik dus ook al protest geleverd! beetje jammer.... Ook sommige vruchten zijn hier niet grappig, zit je in een mini-vruchtje te bijten en dan zie je ineens een klein geel wormpje eruit kruipen!!!!!!! iehhhhhhhh

Nog meer iehhhh is is dat de wc van mij en fey inmiddels ons afval niet meer aankan en is overstroomd! morgen gaan ze prberen hem te maken

Nou vandaag dan de eerste dag op de school! wat heb ik mijn ogen uitgekeken! Van een opvoedende tik zijn de leraren hier niet vies. verder waren de kindjes geweldig en heel vermoeiend! maar heel lief! ik heb inmiddels 25 verschillende soorten kwijl op mijn shirtje(en geloof het of niet maar dat is dus sinds vanmorgen en ik heb het shirtje nog steeds aan)! want ze willen allemaal knuffelen en kusjes geven en met je spelen en dat laten ze merken door je mee te sleuren! Ik heb zelfs met ze gevoetbalt midden in de zon! pfff De manier van eten van hun is op zijn zachts gezegd appart. na de maaltijd moet je het gezicht tussen de korrels rijst kwijl en saus zoeken! tenminste bij velen!

Nou vandaag zijn we ook naar de grote markt geweest. heeeeeeeeeeeeel druk daar overal staan parasolletjes krotjes en dergelijke waarin ze onder andere rotte vis verkopen, ventilators verkopen, te warm geworden groente verkopen enz.... haha en je word dan ook onpasselijk van de lucht maar goed, het was wel tof om te zien en morgen gaan we er weer heen. vandaag gingen we met een volgepropt taxibusje waarin het net een achtbaan is..... morgen wordt het misschien wel mmet de taxi....

Nou volgens mij is dit wel even genoeg leesvoer... en mijn tijd zit er bijna op dus lieve mensen.... blijf vooral posten want dat vind ik wel echt tof!!!!

tot schrijvens

liefs tubab Sandra

  • 23 Oktober 2008 - 20:17

    Papa En Mama:

    Hallo lieve tubab Sandra.
    We hebben je post aandachtig zitten lezen .Het is fasinerend om te lezen wat je in zo'n korte tijd al niet meemaakt.
    Alles went zullen we maar zeggen. Ook hier moeten we even wennen aan de stilte ,, ha ha"
    Maar ook dat went. We zijn blij dat het je goed gaat daar, geniet van alle mooie momenten.
    Hier gaat alles zijn gangetje, a.s. zaterdag is er het personeelsfeest van Hessing Uden. Ook daar vragen ze aan mij (papa) naar jou bevindingen en vertel ik hierover. Nou Sandra het ga je goed en tot een volgende post.
    p.s. we printen je berichtjes ook uit voor oma Uden en opa Den Bosch natuurlijk.
    Kusjes... papa en mama

  • 23 Oktober 2008 - 21:25

    Serge En Dani:

    He witte lelie!

    Leuk om je berichtje te lezen. Hopelijk ben je binnenkort een beetje bij gekleurd, alhoewel tubab klinkt best leuk.

    Zo te horen vermaak je jezelf wel de komende periode!

    Een hele dikke kus van ons allebei en we wachten met nieuwsgierigheid op je volgende verhaal!

    Groetjes,
    Serge en Dani

  • 24 Oktober 2008 - 05:15

    Marga:

    He meisie,
    Leuk je bericht te lezen. Tubab.
    Hier een busy week gehad. Robin heeft via de post een koala beertje gestuurd naar mij. Dus dat was super lief. Ik stuur deze week nog wel een mailtje. Heb je by the way al een adres om evt iets op te sturen.
    Kusjes

  • 24 Oktober 2008 - 07:44

    Ramona:

    Hey Sandra,
    ik heb eindelijk je site gevonden! Leuk om iets van je te lezen!
    hopelijk hou je het een beetje vol met het eten daar.. wel leuk om te horen dat de kindjes zo lief voor je zijn!
    have fun nog daar!
    liefs,
    Ramona

  • 24 Oktober 2008 - 08:47

    Lieke:

    Hoii meis!
    Super om te lezen dat het toch allemaal wel bevalt :) alleen de kwijl en het eten en de wormpjes zijn zeker een stuk minder leuk!

    Maar lekker in t zonnetjes op t strand liggen.. oehh ik ben jaloers! Hier is het al vet koud aan het worden :( Maar je moet maar vaak genoeg naar het strand gaan, dan noemen ze je misschien geen tubab meer ghehe.. en als je dan terug komt noemen wij jou voort neger ;)

    En weet je al een beetje wat je gaat doen daar? Behalve voetballen met de kids ;) hihi

    Naja nog veel plzr en tot horenss!!

    Dikke kus+knuffel

  • 24 Oktober 2008 - 08:59

    Tea &andre:

    hoi hoi fijn dat het goed gaat het verhaal van die kwijlende kinderen kennen we vanuit brazilie en de markt ook wel leuk omdat mee te maken,ik zou zeggen toi toi en sterkte ermee.hou doe

  • 24 Oktober 2008 - 09:39

    Maartje:

    Ha bekwijlde tubab :P

    Ondanks alle kwijl, niet al te lekker eten en die vrouw klinkt het stiekum toch wel errug leuk. Lekker spannend volgens mij :)
    Niet al die kindjes mee naar Nederland nemen in je bergen koffers he!!!

  • 24 Oktober 2008 - 13:35

    Edwin:

    ha zus

    met je tubab familie hier in NL gaat het goed, maar het is toch wel erg rustig. leuk verhaal, lijkt me echt super en achja een wormpje meer of minder:P. ik hou je verhalen in de gaten. doegg je broer ps.je moeder hier zingt ook vals mee.:D :P

  • 24 Oktober 2008 - 18:19

    Maria Timmers:

    Hoi Sandra,
    Leuk om het allemaal te lezen.Leef echt met je mee het gedrag van bedelen is ook zo erg herkenbaaar in India. goed dat je het kind allen maar eten geeft geen geld. Wat eten en drinken betreft blijft het op letten. En dat je darmen wel eens zullen protesteren is een bekenden reactie. Zie het maar dat alles schoon gemaakt wordt. Ik hoop dat je echt mag genieten en bij zo`n klein grut kan het helemaal voorstellen, en zon strenge mamma maakt gebruik van jullie goedheid maar pas op dat ze niet gaat gebruiken. Heel veel succes lief mens en tot het volgende bericht. Maria

  • 25 Oktober 2008 - 10:09

    Sandra:

    Ben blij dat je goed bent aangekomen, dat was allemaal wel stressen voor je. Wat zijn die verhalen onwerkelijk als je hier in ons koude kikker landje zit, voor ons moeilijk voor te stellen dat de wereld op een ander plekje zo anders kan zijn. Geniet er van en vertel alles aub dan kunnen we met je mee genieten.

    Groetjes Marcella

  • 25 Oktober 2008 - 16:00

    Gijs:

    Hey Lief!

    Indrukwekkend hoor je verhaal!

    en wat een fijne details.. kwijl... heheh

    en zo te lezen kunnen ze jullie hulp daar goed gebruiken! Keep up the good work!

    KUS!!

    misje..maar dat wist je al ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Kololi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2009

week 12

11 Januari 2009

week 12

05 Januari 2009

week 11

28 December 2008

week 10

21 December 2008

week 9
Sandra

Actief sinds 18 Sept. 2008
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 18117

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2008 - 19 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: